Странице

недеља, 7. октобар 2012.

Господе, дај сваком помало... И не заборави на мене.

Булат Окуджава (1924-1997) - По оцу Грузијац, по мајци Јермен. Отац је стрељан у великим чисткама, а мајка проводи скоро две деценије у сибирским логорима. Васпитавали су га рођаци, а 1942. године као добровољац одлази на фронт...Постао је песник и певач сопствених песама. Овако је певао: Молитва - Б.Окуджава


МОЛИТВА 

Док се још земља окреће, док је још јарко свјетло, 
Господе, дај ти свакоме оно чега нема.
Мудрацу дај главу, плашљивцу коња.
Дај сретном новац...И не заборави на мене.

Док се још Земља окреће, Господе - Твоја је власт!
Дај частохлепном да се наужива власти,
Дај предах дарежљивом до краја дана.
Каину дај покајање...И не заборави на мене.

Ја знам, ти све можеш и вјерујем у Твоју мудрост.
Као што вјерује мртав војник, да ће живјети у Рају,
Као што вјерује свако ухо Твојим тихим ријечима,
Као што вјерујемо и ми сами, без обзира што чинили.

Господе, мој Боже, зеленооки мој,
Док се још Земља окреће, а чудно је то и њој,
Док је још времена и ватре, 
Дај сваком помало... И не заборави на мене.

(Препевао са руског Арсен Дедић)


Манастир Жича - Аутор фотографије РМ