Странице

уторак, 13. мај 2014.

Дервиш и смрт - О пријатељству

Пријатељи су ту да нас охрабре и подигну

***
Муке одлучивања могу олакшати пријатељи, али само олакшати, никако одстранити. И, опет су неопходни, као бабица при порођају. И то знам из властитог искуства. Кад ми је било најтеже, кад сам мислио да је излаз да дигнем руку на себе, Бог је послао Хасана, да ме охрабри и подигне. Његова пажња и доброта, а можда смијем да кажем: и љубав, вратили су ми вјеру у себе и у живот. 

Знаци те пажње могу некоме изгледати ситни, али су за мене имали непроцјењиву вриједност. Моје сумануто окретање се зауставило, мој ужас се стишао, у леду што ме био оковао осјетио сам топли вјетар људске доброте... 

Био сам усамљен, напуштен од свих људи, остављен у празној тишини своје несреће, да се неправда изврши на мени до краја, на граници да посумњам у све што сам вјеровао, јер се све рушило, затрпавајући ме. 

Али ето, било је довољно да знам како постоји један добар човјек на свијету, па нека је и једини, да би ме помирио с осталим људима. Можда је и чудно што његовом поступку, који би требало да је обичан међу нама, дајем толики значај, и што сам толико захвалан. Али сам видио да такав поступак није нимало обичан и да је тог човјека издвојио између осталих људи.