Странице

недеља, 28. мај 2017.

ЗАХВАЛНОСТ - Јосиф Бродски

Јосиф Александрович Бродски (1940-1996), руски песник и есејиста јеврејског порекла, добитник Нобелове награде за књижевност 1987. године. 

Захвалност - Јосиф Бродски

У кавез улазих место дивље звери,
одслужих рок, урезах име на бараку
и живех на мору, рулет ме изневери,
ручах, ђаво га знао са ким све, у фраку.
С висина ледника гледах пола света,
хранитељку земљу моју одбацих.
Трипут тонух, распорен сам два пута;
од људи што ме заборавише град направих.

Тумарах степема што памте крик Хуна,
облачих што се поново враћа у моду,
сејах раж, покривах терпапиром гумна
и једино што не попих суву воду.
Црне зене конвоја у своје снове пустих,
хлеб прогонства до корице пождеран је.
Сем кукњаве све књигама мојим допустих,
пређох на шапат. Четрдесета ми је.
Шта да кажем о животу? Испостави се дугом.
Са патњом само осећам солидарност.
Али све док ми уста не запуше глином,
из њих ће се чути једино захвалност.

1980
Ј.А. Бродски – Сабране песме
Препевао: Александар Мирковић

Иван Шишкин - Раж (Поље ражи), 1878