Странице

недеља, 8. новембар 2020.

ШАПАТ ЈОВАНА ДАМАСКИНА - Иван В. Лалић

Шапат Јована Дамаскина


Опрости, мајко света, опрости 

Што скрушено се обраћам у бдењу, 

Што утук свеукупној мојој злости 

У продуженом тражим магновењу 

Те једне ноћи која светлост зрачи 

Из моје сенке, из најгушћег мрака — 

Јер све што хоће мрак да обезначи 

Постане светлост у знаку твог знака; 


Опрости, мајко, што приземну беду 

Доводим грешно у присмотру твоју; 

Знам да сам овде тек један у следу 

И да ми глас је зуј пчела у роју, 

Ал' зато слутим да смисао роја 

Зависи и од заблуделе пчеле — 

Целине што се бесконачно деле 

Да суштост чине недељивог броја. 


Опрости ми то шаптање у тмини, 

У созерцању таштине, што иште 

Насушно чудо које светлост чини 

Кад усред мрака ствара уточиште; 

Опрости, али боли ова шака 

У зглобу пререзана, ови прсти 

Којима дробим хлеб, којима се крстим; 

Опрости ми што крварим из мрака. 


Опрости ми, и учини да срасте 

Са својом кошћу кост, са стаблом грана; 

У сребро ћу да скујем своје красте, 

Да слава твоја буде моја рана; 

Опрости преступ моје пролазности 

Која се чуду као правди нада, 

Опрости мојој кости, мојој злости, 

Али учини чудо. Овде. Сада.


Иван В. Лалић /18. фебруар 1992./


*ЈОВАН ДАМАСКИН (грч: Ιωάννης Δαμασκηνός) - свети (око 675-749), знаменити богослов, један од највећих Црквених песника, одлучни заштитник иконопоштовања, независности Црквe и Православља уопште.

https://www.manastirklisina.com/wp-content/uploads/2016/01/Molitva-300x214.jpg