Странице

недеља, 3. јануар 2016.

Тест троструког критеријума

"Знаш ли шта сам управо чуо о твом пријатељу", рече познаник Сократу?
"Стани мало", одговори Сократ, "пре него што ми ишта кажеш, желим да урадиш мали тест. Зове се Тест троструког критеријума."
"Троструког критеријума?"
"Управо тако", настави Сократ, "пре него што почнеш да причаш о мом пријатељу, могао би на тренутак да размислиш задовољава ли то неке критеријуме. Први критеријум је Истина. Јеси ли потпуно сигуран да је то што желиш да ми кажеш истина?"
"Не", одговори познаник, "у ствари то сам управо чуо и ..."
"Добро", рече Сократ, "значи, ниси потпуно сигуран је ли то истина или није. Да видимо сада и други критеријум, критеријум Добра. Је ли то што желиш да ми кажеш о мом пријатељу нешто добро?"
"Не, напротив."
"Дакле", настави Сократ, "желиш да ми кажеш нешто лоше о њему, а ниси ни сигуран је ли то тачно. Још увек можеш проћи на тесту, јер је остао још један критеријум, критеријум Користи. Хоће ли то што желиш да ми кажеш о мом пријатељу бити мени корисно?"
"Не, не баш."

"Па", опет ће Сократ, "ако то што желиш да ми кажеш можда није истина, за њега није добро, а за мене није корисно, зашто би ми ти то уопште рекао?"

https://hildespille.files.wordpress.com/2014/03/1070085_232446043613328_1572139113_n.jpg?w=300&h=240